Naujienos

2021-07-17

Trečioji „Circle K milesPlus Racing Team“ pergalė paeiliui

Šeštadienio vakarą, išsekus varžybų taisyklėse numatytam 10 val. laiko limitui, Palangoje finišavo bene dramatiškiausio siužeto per visą jų istoriją „Aurum 1006 km lenktynės“, kurias VšĮ „Promo Events“ be pertraukų rengia nuo pat 2000-ųjų.

Kad ir kokia nenuspėjamo siužeto drama lydėtų varžybas, ji, kaip ir sportininkų nuovargis, pamažu praeina, istorijai palikdama tik 22-ą kartą paeiliui vykusių lenktynių nugalėtojų ir prizininkų vardus.

Trečiasis dvigubas dublis paeiliui

Tarsi nebūta jokio vargo ir nuotykių ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio vėl ryškiausiai švietė „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos sportininkų Jono ir Igno Gelžinių, Ralfo Arono ir Juliaus Adomavičiaus veidai.

Iš tiesų fenomenalus pasiekimas – trečioji pergalė paeiliui ir kvalifikacijoje, ir lenktynėse, naujas trasos rekordas ir dar vienas toks pat įrašas su komandos pavadinimu ant lenktynių pagrindinio trofėjaus. Dabar tituluočiausiojo šių lenktynių sportininko J. Gelžinio sąskaitoje – 10 pergalių! Jo brolio Igno – 5, Juliaus ir Ralfo – po 3.

Jų „Porsche GT3 Cup II“ ir vėl buvo patikimai ir kruopščiai parengta maratoninėms lenktynėms, kas nemenka dalimi lėmė sėkmę.

Absoliučios įskaitos nugalėtojai šventė pergalę ir GT Open klasėje.

Rimčiausią iššūkį per keletą paskutiniųjų metų favoritams šiemet metė „Balpol by SPS automotive performance“ komanda broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai ir Deividas Jocius su „Mercedes AMG GT3“. Likus keliems ratams šis trejetukas pirmavo, tačiau paskutinįkart papildydamas kuro atsargas degalinėje Nerijus prarado lyderio poziciją ir atsilikusi 30 sek. ekipa nurijo piliulę.

Užėmę antrąją bendrosios įskaitos vietą jie nugalėjo GT3 Klasėje.

Nugalėtojams pralaimėję 11 ratų aukštą bendrosios įskaitos trečiąją vietą ir antrąją GT Open klasėje su „Porsche 911“ iškovojo „Porsche Club by LG Oled“ sportininkai Mantas Janavičius, Arūnas Tuma, Marius Bartkus ir Aurelijus Rusteika.

Tiek pat ratų – 341 – įveikė ir ketvirtosios vietos bei pirmosios TCR klasėje laimėtojai „Noker Racing Team“ atstovai Kęstutis Stasionis , Sten Piirimagi, Marius Slaboševičius ir Justas Grendelis, vairavę „Volkswagen Golf GTI TCR“.

Aukštą penktąją bendrosios įskaitos vietą ir antrąją TCR klasėje su „Audi TCR“ iškovojo Egidijus Valeiša, Mindaugas Varža ir jaunasis Justas Jonušis.

Absoliučios įskaitos šešetuką užbaigė svečiai iš užsienio, Nyderlandų „JR Motorsport“ sportininkai Ted van Vliet, Bas Schouten ir dvi pergales 2010 ir 2018 metais Palangoje jau laimėjęs Steve Vanbellingen. Svečiai vairavo BMW E92 M3 ir laimėjo pirmąją vietą SP4 klasėje.
Nugalėtojus sveikino „Aurum 1006 km lenktynes“ rengiančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis, vienodas padangas pateikusios „Hankook Motorsport Europe“ marketingo vadovas Giulio Rizzo, kiti automobilių sporto organizatoriai, rėmėjai ir sirgaliai.

LASF taurė už greičiausią ratą lenktynių metu įteikta nugalėtojų komandos lyderiui J. Gelžiniui. Važiuodamas 106-ąjį ratą Jonas išvystė didžiausią spartą ir nuvažiavo šį ratą per 1 min. 09,108 sek.

Džiaugėsi iškovoję pergales klasėse

„Aurum 1006 km lenktynėse“ kaip lygūs tarp lygių jaučiasi ir klasių čempionai. Jie to nusipelnė ir buvo pagerbti didžiojoje scenoje.

Be jau minėtų komandų - klasių čempionių ir prizininkių – TC3 klasės varžytuves laimėjo „Intrans Racing by Meatbusters“ komandos sportininkai, vairavę „Audi A4“.

TC4 klasės nugalėtojais pripažinti „Dock by 222“ vyrai su „Volkswagen Scirocco“, o TC5 su naujuoju „Ford Shelby Gt 350“ nugalėjo „RC Cola racing by 8000RPM motorsport“ ekipa.

Dyzelinių automobilių klasėje konkurencija buvo mažiausia, o ją laimėjo „Citus Racing“ su „Volkswagen Golf“.

GT4 klasėje su gražuole „Ginetta GT4 G55“ pergalę šventė šeimyninis Holandų trio, „DHR-Ignera Autovesta“ komanda iš Didžiosios Britanijos, o SP3 varžytuves laimėjo „KSB Racing by Joujaam“ komandos lenktynininkai, vairavę „Ford Madstang“.

Pretendentai mažai keitėsi

Potencialių pretendentų į nugalėtojų pakylą penketukas ėmė formuotis jau po kelių pirmųjų ratų. Žinoma, automobilių sportas – nenuspėjamas, didžiausios viltys gali užgęsti ir užgęsta net paskutiniuose metruose, tačiau netikėtumai vienodai pavojingi visiems, o nuo jų niekas neapdraustas.

Įveikus pirmuosius 100 ratų lyderės estafetę vežė „Balpol-SPS Automotive Performance“ atstovai D. Jocius ir jį pakeitęs Nemunas Dagilis, vairavę „Mercedes AMG GT3“.

Atsilikęs ratu važiavo „Circle K MilesPlus Racing Team“ komandos sportininkas J. Gelžinis, o „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ narys Audrius Butkevičius su „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“ - trečias, atsilikdamas trim ratais.

Nedaug kas pakito ir įveikus lenktynių pusiaukelę ženklinančius 186 ratus. Tada su „Porsche GT3 Cup II“ pirmavo „Circle K MilesPlus Racing Team“ sportininkas J. Adomavičius, pralenkęs tuomet „Mercedes AMG GT3“ vairavusį Nerijų Dagilį, tačiau Nerijus buvo tame pačiame rate, o lyderius skyrė tik kelios sekundės.

Ir varžybų pusiaukelėje trečiąją poziciją išlaikė „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komanda, o jos sportininką Paulių Paškevičių nuo lyderių tebeskyrė tų pačių trijų ratų deficitas. Ketvirtas finišo link, nuo lyderio atsilikdamas jau penkiais ratais, lėkė „Esmotorsport by Čapkauskas-autocentras“ atstovas, latvis Valteris Zvedris.

Nenorėjusių nugalėti nebuvo Galbūt ne visi išdrįsta atvirauti apie komandos ambicijas, tačiau nesvajojančių bent apie pergalę klasėje ar dar mažesnę aukštumą, kiek didėlesnę nei pernai ar užpernai, čia nebūna. Tačiau neretai, kaip ir visame techninių šakų sporte, koją pakiša gedimai.

Manto Lipkevičiaus vadovaujama „Vytautas gazuotas“ komanda atviravo apie prizininkų penketuką, tačiau jos „Porsche 911 GT Cup“, vairuojama Roberto Graudinio, ėmė ir sustojo 52-ajame rate. Priežastis – padidėjęs alyvos slėgis, galintis susprogdinti variklį.

Dar anksčiau, vos 5-ajame rate melsvų dūmų debesyje paskendo „Dynami:t Super sprint“ varžybų laimėtojo Dovilo Čiutelės vairuojama „Spark energy/Transbrieva“ raudonoji Lada 2104. Komanda puolė ieškoti atsarginio variklio ir į lenktynių pabaigą sugrįžo į trasą, įrodydama esanti verta prizo už ryžtą siekiant pergalės.

Nedaug toliau nuvažiavo Juliaus Skirmanto iš „Antėja.lt Racing Team“ BMW135D, nesėkmės sukliudė ir estų „Erki Sport“ lenktynininkui Romet Tsirna, sudėjusiam ginklus su „Honda CRX“.
Dideli norai nugalėti kišo koją ir daugeliui komandų bei lenktynininkų, už smulkias pražangas teisėjų baustų įvairiomis baudomis ir, suprantama, nepriartinusių taip trokštamo finišo.

Tačiau tai tik uogelės, palyginus su „Esmotorsport by Čapkauskas-autocentras“ trasoje sudegusiu „Porsche GT3 Cup“. Nelaimė ištiko, kai lyderiams iki finišo bebuvo likę 113 ratų, o nukentėję važiavo TOP penketuke ir dar buvo kupini ryžto dėl aukštesnių pozicijų. Belieka guostis, kad tuomet vairavęs Audrius Stasiulevičius spėjo iššokti iš automobilio ir nenukentėjo.

„Neprisimenu tiek smulkių ir nevisai, ypač į lenktynių pabaigą, incidentų, stabdymų, geltonos vėliavos fazių, lėto važiavimo paskui saugos automobilį ir išdalytų įvairiausių baudų“, - kalbėjo lenktynių vyriausiasis komisaras Gražvydas Smetonis, čia dirbantis nuo pat pirmųjų varžybų, surengtų 2000 metais.

„Tokių įtemptų lenktynių dar nebuvo. Komandoms tai sunkus išbandymas“, - sakė iki šių varžybų tris pergales Palangoje jau iškovojęs Nemunas Dagilis.

Lenktyniavo ir žiūrovai

„Aurum 1006 km lenktynėse“ ir žiūrovai turi galimybę išbandyti save. Geriausia tam proga - jau šešti metai jiems specialiai rengiamos slalomo varžybos.

Nestigo norinčiųjų ir šiemet, o žiūrovai rungtyniavo net keturiose klasėse.

Tarp dailiosios lyties atstovių su „Mitsubishi Colt“ dominavo daugelio panašių varžybų dalyvė Evelina Drilingienė, pranokusi Justę Strups su „Mazda MX5“ ir Skaistę Pekarskę, vairavusią „Renault Megane“.

Su tuo pačiu automobiliu Skaitės bičiulis Genadij Pekarskij irgi tenkinosi trečiąja vietą FWD klasėje, o čia nugalėjo „Honda CRX“ vairavęs Benediktas Bočkus. Antras liko Aurimas Kučinskas su „Mitsubishi Colt“.

AWD klasės nugalėtoju tapo Linas Karklys („Audi A3“). Jis pranoko Egidijų Nevulį (VW Golf) ir Arenijų Tamašauską („Audi 80“).

Didžiausią tempą demonstravo RWD klasės dalyviai ir jos lyderis Haris Krušnauskas, su BMW 325 trasą įveikęs per 0.17,20 sek.

Antras čia finišavo Mantas Kupčinskas (BMW 325, 0.17,80 sek.), o trečias - Justinas Pangonis („Mazda MX5“, 0.18, 09 sek.)

Vytauto PILKAUSKO ir Arno STRUMILOS nuotraukos