Naujienos

2019-07-02

Tūkstančio niutonmetrų klubas atvyksta į Palangą – „Gera Dovana drift“ varžybas

Aštuoni šimtai arklio galių, tūkstantis niutonmetrų – tokie skaičiai kalbant apie šoniniam slydimui parengtą automobilį nieko nenustebina. Lietuvos drifto čempionato „Pro“ lygoje su trimis ar keturiais šimtais arklio galių pasiekiantį variklį turinčiu automobiliu svajoti apie aukštas pozicijas yra neįmanoma, tad skaičiai čia mažų mažiausia įspūdingi kitų sporto šakų atstovams. O ir patys lietuviai šiame sporte yra žinomi visame pasaulyje ne tik dėl savo vairavimo, bet ir konstravimo sugebėjimų.

Vienas šviežiausių į Lietuvos šoninio slydimo padangę pakilusių sportininkų – iš pajūrio kilęs ir Kaune gyvenantis Vygantas Rimkus. Iki šiol važiavęs BMW 3 automobiliu, trečiame Lietuvos drifto čempionato etape „Gera Dovana Drift“ Palangoje liepos 18-19 dienomis, „Aurum 1006 km lenktynių“ savaitgalio metu jis pristatys visiškai naują modelį – „Nissan 350Z“ su „Toyota“ V8 varikliu. Prie jo buvo primontuota turbina ir pasiektas įspūdingas galingumas – 807 AG ir 1 041 Nm. To užtenka, kad automobilis būtų galingiausias tarp žiedinių lenktynių dalyvių, tačiau šoninio slydimo lygoje čia – tik statistinis vidurkis.

Geriausias drifterių ir gyventojų santykis

Kintai – miestelis Šilutės rajone ant Kuršių marių kranto, kurį savo atostogų Mažojoje Lietuvoje metu yra aplankęs dažnas lietuvis. Jis garsėja viena aukščiausių Europoje tujų (jos aukštis – 18 metrų) bei tuo, kad miestelyje kurį laiką gyveno ir dirbo Vydūnas. Tačiau šiandien šalyje Kintai garsėja ir dėl kitos priežasties – drifto. Miestelyje yra apie 600 gyventojų, tačiau iš jo kilę du Lietuvos šoninio slydimo „Pro“ lygos sportininkai – tokio gyventojų ir profesionalių drifterių santykio neturi niekas kitas.

„Čia įsikūrusi bene garsiausia Lietuvos komanda „Drift Devil“, iš Kintų yra ir klubo prezidentas Kęstutis Kelpša. Jis nuo paauglystės užsiiminėjo sportu ir tuo domėjosi – tuomet aš buvau tik besivystantis, augantis jaunuolis. Mane tai žavėjo. Aš norėjau prie komandos prisijungti ir, kai man buvo 13 ar 14 metų, pasiūlė būti atsakingu už marketingą, socialinius tinklus, partnerių paiešką. Taip ir atsiradau drifte“, – savo istoriją pasakoja Veega pseudonimu žinomas Vygantas Rimkus.

Kaip jis prisimena, su laiku noras tik augo ir važiuoti norėjosi tik labiau. Sulaukęs paskutinio „niolikto“ gimtadienio, jis prisiruošė ir išvažiavo į pirmąjį „Street“ lygos etapą – tai pradedantiesiems skirtos varžybos, kuriose dalyvauti ir aukštus rezultatus pasiekti galima su standartiniu automobiliu. „Turėjau paprastą mašiną, mano tikslas buvo tilpti į tūkstantį eurų. Man pavyko išvažiuoti, tačiau pavyko ir kur kas daugiau – užsikabliavau. Supratau, kad noriu sportuoti – nenoriu būti chuliganas, noriu, kad mano automobilis būtų tikras bolidas – ne tas, kuris gatvėje važiuoja“, – prisimena V. Rimkus.

Supratęs, kad anksčiau ar vėliau važiuos „Pro“ lygoje, V. Rimkus iškart pradėjo rengti automobilį pagal jos reglamentą. Tai nebuvo sudėtina – kaip sako pats sportininkas, viską gavo savo kieme, nes tas pats K. Kelpša ruošia automobilius sportui.

Debiutiniame sezone – mokymasis iš klaidų

Visą sezoną V. Rimkus, kaip sako pats, „su gera mašina“, įveikė 2017 m. „Prasidėjo ilgas darbas – negalėjau kažko pavyti, reikėjo patobulinimų. Nusiperki vieną detalę – o ji daro ne tai, ką tu norėtum. Nusiperki kitą – ji jau veikia tinkamai. Po daugybės tokių atvejų ir mokymųsi iš klaidų atsirado žinios, pradėjau auginti patirtį ir 2018 m. važiavau jau „Semi-Pro“ lygoje – tai tarpinis variantas tarp „Street“ ir „Pro“, – apie savo kelią iki aukščiausios Lietuvos drifto lygos pasakoja Veega.

Gerą rezultatą pasiekti pavyko jau pirmame sezone – 2018 m. sezono įskaitoje V. Rimkaus pavardė buvo įrašyta ties antra vieta. Tad sportininkas suprato, jog atėjo laikas kilti dar aukščiau – į Lietuvos „Pro“ lygą.

2019 m. sezono pradžia neapsiėjo be netikėtumų. V. Rimkus pradėjo gaminti visiškai kitą automobilį – „Nissan 350Z“, tačiau, kaip dažniausiai nutinka, nespėjo jo paruošti laiku ir pirmame etape Rygos „Bikernieki“ trasoje startavo su skolintu „Mazda RX-8“ automobiliu – į jį sumontuotas V8 variklis pasiekia 280 AG. Antrajam etapui Kačerginės „Nemuno žiede“ naudojo jau savo BMW M3 su V8 varikliu bei turbokompresoriumi – 720 AG ir turbininis variklis buvo visiškai nauja patirtis V. Rimkui.

Trečiajame etape Palangoje – „Gera Dovana drift“ varžybose – jau pasirodys su „zetke“. Tai bus visiškai unikalus automobilis – kito tokio Lietuvos drifto „Pro“ lygoje nėra, nors toks modelis dėl gero svorio balanso ir kompaktiško kėbulo gana populiarus Japonijoje bei JAV.

Nepaisant patirtų nesklandumų, rezultatu V. Rimkus nesidžiaugti negali – debiutiniame sezone jis po dviejų etapų „Pro“ lygoje užima trečią vietą ir sieks ją išsaugoti po varžybų Palangoje. O gal ir pakilti dar aukščiau.

„Trasa 1006 km lenktynėse yra labai crazy – daug vairuotojų jos bijo, varžybos ankstesniais metais dėl įvairių incidentų net buvo nutrauktos. Tačiau aš tą trasą prisipratinau ir man ji patinka“, – kaip visada ramiai, bet užtikrintai sako V. Rimkus.

Kaip seksis jam ir kitiems Lietuvos drifto profesionalams unikalioje Palangos „Aurum 1006 km lenktynių“ teritorijoje suformuotoje trasoje, pamatyti bus galima liepos 18-19 dienomis. Tai bus trečias iš penkių 2019 m. Lietuvos drifto „Pro“ lygos čempionato etapų. Po dviejų etapų lyderio poziciją užima Benediktas Čirba, antras – Linas Klevinskas, trečias – V. Rimkus. „Gera Dovana drift“ varžybos bus ir Baltijos šalių drifto čempionato etapas, tad Palangoje laukiama stipriausių šoninio slydimo meistrų iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos.