2019-07-19
„Aurum 1006 km lenktynių“ kvalifikacija – puiki preliudija į pagrindines šeštadienio lenktynes. Jau kvalifikaciniame etape intriga pasiekė aukščiausią lygį: lyderiai keitėsi kone kas porą minučių, o galutiniai rezultatai, kur greičiausius dalyvius skiria tik dešimtosios sekundės dalys, sufleruoja apie didžiulę šeštadienį laukiančią intrigą. Po trumpos, tačiau labai atkaklios kovos geriausią rezultatą užfiksuoti spėjo ir akimirksniu konkurentus aplenkti sugebėjo latvis Konstantinas Calko, vairuojantis „Lamborghini Huracan ST“ automobilį.
Kvalifikacijos nugalėtojai – komandai „ARC Bratislava“ – netrukus po šio etapo pabaigos Susisiekimo viceministras Paulius Martinkus įteikė garbingą prizą, Susisiekimo ministerijos taurę.
„Džiaugiuosi grįždamas į Palangą – čia dalyvavau įdomiose lenktynėse, konkurencija šioje trasoje visada didelė. Prieš tai rekordą čia užfiksavau su visiškai kitokiu „Radical“ automobiliu, o šiemet mes važiuojame su kėbulą turinčiu modeliu – kaip matote, mūsų greitis yra beveik toks pats. Labai norėjau užfiksuoti kuo geresnį laiką kvalifikacijoje ir pabaigoje vos nesudaužiau automobilio, tačiau viskas baigėsi gerai ir esu patenkintas tokiu rezultatu“, – po kvalifikacijos vykusioje spaudos konferencijoje sakė šių varžybų trasos rekordininkas ir geriausio šiemetinio rezultato autorius K. Calko.
Intriga – dar neprasidėjus kvalifikacijai
Paskutinėse penktadienio treniruotėse lenktynininkai pademonstravo visas savo ir automobilių galimybes – taupyti nebebuvo ką. Priešingai – daugelis norėjo išbandyti važiavimo maksimaliu tempu galimybes, priprasti prie didesnio greičio ir lėtesnių varžovų lenkimų.
Tai buvo matoma ir rezultatuose. Absoliučiai geriausią vieno rato įveikimo laiką paskutinėje kvalifikacijos sesijoje užfiksavo du sportininkai, užfiksavę 1 min. 11,440 sek. rezultatą – tai „Flash Racing Latvia“ komandos lenktynininkas Arturs Batraks su „Lamborghini Huracan ST“ bei „Speedlover“ vairuotojas Van Loo Johanas su „Porsche 911 GT3“. Trečią geriausią rezultatą pademonstravo „Circle K milesPlus Racing Team“ atstovas Jonas Gelžinis – septyniskart maratoninėse Palangos lenktynėse nugalėjęs sportininkas vieną trasos ratą su „Porsche 911 GT3 Cup“ įveikė per 1 min. 11,727 sek.
Ne visiems paskutinė treniruočių sesija baigėsi sėkmingai. Po lenktyninio incidento Karolio Gedgaudo vairuojamas „Chevrolet Corvette“ rėžėsi į atitvarus ir automobilis buvo gerokai apgadintas – komandos „Dynami:t by Baltic Petroleum“ komandos mechanikai teigė, jog spės suremontuoti automobilį iki šeštadienio lenktynių starto, tačiau kvalifikacinį etapą teko praleisti.
Dešimtuke – keturi BMW
Kvalifikacinis etapas šiemet buvo gerokai atkaklesnė už ankstesnes. Kaip ir anksčiau, ji suskirstyta į dvi dalis – pirmojoje varžosi visos 38 komandos, antrojoje – tik 10 greičiausių. Tačiau šiemet įvesta taisyklė, jog pirmojo kvalifikacinio etapo rezultatas yra skaičiuojamas iš dviejų geriausių komandos lenktynininkų rezultatų. Turint tik vieną, kad ir labai greitą sportininką, gero rezultato parodyti nepavyks.
Pirmasis kvalifikacinis etapas buvo padalintas į dvi dalis – komandos pagal pajėgumą buvo suskirstytos į dvi dalis, kurių kiekviena truko po 40 minučių. Tačiau pirmoji dalis neapsiėjo be nesklandumų – pačioje jos pabaigoje kelioms minutėms kvalifikacija buvo sustabdyta dėl Tomo Jatkevičiaus su „Honda Civic“ padarytos avarijos.
„Paslydo automobilio užpakalis, nebepavyko jo ištiesinti ir susidūriau su lėtėjimo zonos vata. Pasirodė, kad smūgis švelnus buvo ir nieko rimto nenutiko“, – netrukus po incidento pasakojo „Baltyre LT Racing Team“ komandos lenktynininkas T. Jatkevičius.
Į dešimties greičiausiųjų „Super Pole“ prasibrovė tik antroje kvalifikacijos grupėje besivaržę dalyviai. Vos prasidėjus šios grupės važiavimams, jos dalyviai netrukus pradėjo štampuoti vieną rekordinį ratą po kito, kol patį greičiausią laiką užfiksavo Jonas Gelžinis su „Porsche GT3 Cup“ – 1 min. 10,123 sek. Jo komandos draugas iš Estijos Ralfas Aronas atsiliko labai nedaug, tad sudėjus abiejų greičiausiųjų rezultatus, pirmosios kvalifikacijos dalies nugalėtoja buvo pripažinta „Circle K milesPlus Racing Team“.
Į antrąją kvalifikacijos dalį „Super Pole“ prasibrovė abu 911 GT3, visi trys „Lamborghini Huracan“, „Lotus Exige“ bei keturi BMW automobiliai.
„Viskas pavyko neblogai, truputį su atsarga važiavau. Taupomės rytojui, nesistengiam perspausti – ilga diena laukia. Svarbu patekti į „Top 10“, paskui jau žiūrėsim. Manau, mūsų dviejų suma bus nebloga, o dešimtuke jau matysime“, – pirmosios kvalifikacijos dalies rezultatus komentavo „Gera Dovana–Lambooo.lt“ komandos lenktynininkas Martynas Griška, vieną ratą įveikęs per 1 min. 12,128 sek. Jo kolega Egidijus Gutaravičius vieną ratą įveikė kiek greičiau – 1 min. 11,203, o bendra abiejų suma užtikrino komandai vietą tarp dešimties greičiausiųjų.
Susisiekimo ministerijos taurė – komandai su „Lamborghini“
Pirmoje kvalifikacijos dalyje į dvi grupes suskirstytos komandos turėjo 40 minučių pademonstruoti savo sugebėjimus, tuo tarpu greičiausiųjų dešimtukui „Super Pole“ buvo skirta tik 15. Tačiau čia užteko vieno vairuotojo rezultato.
Kone visos dešimt komandų netrukus po „Super Pole“ starto paskelbimo išvažiavo į trasą. Sportininkai išnaudojo visą trasos plotą ir tyčia atsiliko vienas nuo kito – taip visi turėjo pakankamai erdvės greitiems ratams fiksuoti.
To rezultatai netrukus pasimatė: užvirė itin atkakli kova tarp dviejų greitų lenktynininkų, vairuojančių visiškai skirtingus automobilius – J. Gelžinio su „Porsche“ ir Konstantino Calko su „Lamborghini“. Netrukus į šią kovą įsivėlė ir belgų komandos „Speedlover“ lenktynininkas Van Loo Johanas, tačiau pirmas buvo neilgai – likus trims minutėms iki „Super Pole“ pabaigos, jį vienas po kito aplenkė geriausius šios trasos laikus šiemet pademonstravę J. Gelžinis ir K. Calko, tapęs kvalifikacijos nugalėtoju.
Visi kvalifikacijos „Super Pole“ rezultatai: