2018-07-21
Šeštadienio vakarą Palangoje, nuo „Aurum 1006 km lenktynių“ pradžios prabėgus 8 val. 41 min. 59,272 sek., finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją, pirmas kirto „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandos lenktynininkas Steve Vanbellingen, vairavęs „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilį.
Tai jau antroji belgo pergalė Palangoje. Pirmąją jis buvo iškovojęs 2010 metais.
Dar sukdamas garbės ratą nugalėtojas sužinojo, jog komanda pasiekė šių lenktynių trukmės rekordą. Ankstesnės trumpiausios lenktynės, vykusios prieš dvejus metus, truko 8 val. 44 min. 55,924 sek.
Tai dar viena „Porsche“ vairavusių komandų pergalė. Iš devyniolikos jau įvykusių maratoninių lenktynių Palangoje dvylika laimėjo būtent vairavę šios markės įvairių modifikacijų automobilius.
Komanda nugalėtoja pergalę šventė ir GT klasėje bei vakar vykusiose kvalifikacinėse varžybose. Šeštadienį ji, startavusi iš pirmosios pozicijos, jos niekam neužleido iki pat finišo.
Pirmieji su puikia pergale S. Vanbellingeną puolė sveikinti komandos draugai Robertas Kupčikas ir Nemunas Dagilis, kurių įnašas į bendrą pergalės vainiką irgi labai svarus.
„Mes kiekvienais metais kovojame dėl pergalės ir dabar, po 8 metų, mes vėl čia. Mes dirbome sunkiai, tiksliai ir nedarėme didelių klaidų. Aš labai laimingas, kad mes pagaliau laimėjome“, – sakė nugalėtojų automobilį į finišą atvairavęs S. Vanbellingen.
Vienas labiausiai patyrusių „Aurum“ lenktynių dalyvių N. Dagilis iki pat finišo neišspaudė šypsenos, nors jo komandos draugai dar likus porai ratų iki pabaigos jau rodė pergalės ženklus. Tik S. Vanbellingen kirtus finišo liniją, N. Dagilis „įsijungė“ į pergalės režimą.
„Mintys geros. Šios varžybos man primena 2006 metus, kai mes Jono komandai pralaimėjome po labai atkaklios kovos, finišavome tame pačiame rate. Kai finišuoji prieš varžovą pirmaudamas mažiau nei vienu ratu, yra labai malonu“, – prisimindamas prieš 12 metų vykusias lenktynes džiaugėsi N. Dagilis.
„Aurum 1006 km lenktynių“ laimėtojus – Belgijos „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandos vadovus ir lenktynininkus – su gražia pergale visomis prasmėmis karštame maratone pasveikino pagrindinis lenktynių organizatorius, „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.
Nugalėtojams įteiktas lenktynių pagrindinis trofėjus – pereinamoji taurė, ant kurios išgraviruotas ekipos pavadinimas ir kurią jie savo sportinių laimėjimų kolekcijoje saugos iki kitų, jubiliejinių, 20-ųjų maratoninių lenktynių Palangoje 2019-aisiais.
Nugalėtojus ir prizininkus sveikino visoms komandoms vienodas padangas pateikusios „Hankook Motorsport Europe“ direktorius Manfredas Sandbichleris, Susisiekimo viceministras Paulius Martinkus, ministerijos įsteigtą „Lenktynių džentelmeno“ prizą įteikęs „Palanga Spa Hotel2 by Speedlover“ vadovui Andre van Hoofui, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, už greičiausią ratą apdovanojęs estą Ralfą Aroną, Palangos meras Šarūnas Vaitkus ir kiti.
TV3 įsteigtas stilingiausio automobilio prizas įteiktas „Porsche Baltic“ komandai už jos tikrai stilingą kovinį ginklą.
Prizininkų šešetuke – tik GT ir TCR atstovai
Antroji prizinė bendrosios įskaitos vieta ir tokia pat GT klasėje atiteko „Circle K milesPLUS racing team“ komandai, kurios sportininkai Jonas Gelžinis, Ralf Aron, Jonas Karklys ir Ignas Gelžinis vairavo „Porsche 911 GT3 Cup“.
Ši komanda atkakliai priešinosi lyderiams visas lenktynes ir finišavo nuo nugalėtojų atsilikusi mažiau nei ratu – tik 1 min.08,248 sek.
Vilties kibirkštėlė jai buvo nušvitusi, kai lenktynėms einant į pabaigą būsimieji nugalėtojai gavo pravažiavimo pro techninės priežiūros zoną baudą. „Circle K“, tuomet atsilikusi kiek daugiau, nei ratu, puolė vytis, tačiau nepavijo.
Taip nutrūko pergalinga J. Gelžinio serija Palangoje, kur jis laimėjo net septynis kartus, iš jų keturis – paeiliui.
Trečiąja bendrosios įskaitos ir tokia pat GT automobilių klasėje džiaugėsi dar viena svečių iš Belgijos „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“ komanda, kurios pilotai Wim Meulders, Thomas Piessens ir Johan Vanloo vairavo irgi „Porsche 911 GT3 Cup“ ir nuo nugalėtojų atsiliko 10 ratų.
Mažą stebuklą pateikė estų „ALM Motorsport“ komanda, kurioje kartu su estu Robin Vaks, latviu Reiniu Nitinšu „Seat Leon Cupra TCR“ automobilį vairavo ir jaunas Lietuvos sportininkas Justas Jonušis.
Pirmąją pusę distancijos šie sportininkai važiavo tenkindamiesi penktąja-šeštąja pozicijomis, tik irgi lenktynėms einant į pabaigą R. Nitinšui pavyko aplenkti K. Vaškelį ir pergalės TCR klasėje „ALM Motorsport“ jau nebeišleido.
Belieka spręsti kuria pozicija – ketvirtąja bendrosios įskaitos vieta ar pergale „TCR Baltic Cup“ klasėje – labiau nustebino ši jauna, iš labai perspektyvių sportininkų suburta komanda? Nors ir atsilikusi nuo nugalėtojų 22 ratais.
Penktąja bendrosios įskaitos vieta ir antrąja TCR įskaitoje džiaugėsi „DHL Racing Team“ ekipa Ramūnas Čapkauskas, Audrius Stasiulevičius, Kasparas Vaškelis ir Saulius Girdauskas, nuo pagrindinių varžovų klasėje atsilikę vos vienu ratu.
Bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė „Tarzanija Racing Team“ sportininkai Karolis Blėdis, Giedrius Firantas, Arūnas Lekavičius ir Dovydas Labutis, nugalėtojams pralaimėję 26 ratus ir GT klasėje likę ketvirti.
Pagerbė ir klasių nugalėtojus
„Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes visi vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius, - nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje kalbėjo lenktynes organizuojančios „Promo Events“ vadovas D. Jonušis. – Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia vairuotojo ryžtas ir meistriškumas“.
Be jau minėtų GT ir „TCR Baltic Trophy“ įskaitų nugalėtojų ir prizininkų A3000+ klasėje pergalę šventė „Skycop Racing“ komandos lenktynininkai, vairavę BMW M3 ir aplenkę antruosius prizininkus iš „Telšių statybos“ bei trečioje vietoje likusius 222 komandos sportininkus.
Dyzelinių automobilių klasėje pirmi finišo liniją kirto „PGM technika Racing“, antri – „Redus LT“, o treti – „Diesel Animals-Vilkas RaCING“ lenktynininkai.
Eksperimentinių, X1 automobilių klasėje su „Lotus Exige“ nugalėjo „Gera dovana- Emex logistic“, o antroje vietoje liko LADA 2104 vairavę Kauno automobilininkų klubo atstovai.
A3000 klasėje su BMW 330 dominavo AD REM-REIMPEX“, antri liko „Bunasta by Zaibelis motorsport“ („Honda Integra Type-R“), o trečioje – „Subaru BRZ“ vairavę „Kautra Subaru Racing Team“ komandų sportininkai.
Algimanto BRAZAIČIO ir Vytauto PILKAUSKO nuotraukos