Naujienos

2019-03-20

Išskirtiniai renginiai lietuviškame Le Mane: nuo motociklų varžybų iki „Fast Lap“

Palangoje jau nuo 2000-ųjų vyksta didžiausia automobilių sporto šventė visoje Lietuvoje. Pagal įvairiausių sportinių renginių gausą „Aurum 1006 km lenktynių“ savaitgalio metu varžytis gali vos keli prestižiniai automobilių sporto įvykiai visoje Europoje, o per 19 metų istoriją pagrindines ilgų distancijų lenktynes papildančių renginių buvo ne vienas – juos reikėtų skaičiuoti dešimtimis. Dėl to šis renginys net gavo pravardę – „lietuviškasis Le Manas“, su aliuzija į prestižines 24 val. Le Mano lenktynes.

Per 19 metų papildomų renginių buvo daugybė, tačiau kokie buvo patys įsimintiniausi, palikę patį didžiausią įspaudą lenktynių istorijoje?

Varžėsi motociklai

1000 km lenktynės nuo pat pirmųjų metų buvo sugalvotos kaip kelių dienų renginys, kurio tvarkaraštyje vietą rastų ir mažesnio masto sporto varžybos. Tad 2000–2001 m. Palangos bei Kretingos kelių sankirtoje vyko ir motociklų lenktynės, abejais metais sulaukusios nemažai dalyvių, tačiau dėl saugumo 2002 m. jos jau nevyko. Dobilo formos sankryžoje suformuota trasa labiau tinkama automobiliams, o ne motociklams.

Istorinė technika

Kelerius metus į Palangą susirinkę lenktynių žiūrovai galėjo grožėtis istorinių automobilių lenktynėmis, tarp kurių būdavo ir Latvijoje populiarios „Dzintara Volga“ varžybos. Lėti, sunkiai valdomi automobiliai trasoje dažnai lenkdavo vienas kitą, kartais apsisukdavo, o tai žiūrovams padovanojo ne vieną įsimintiną akimirką. Šiuo metu tokia lenktynių serija nebevyksta ne tik „Aurum 1006 km lenktynėse“, bet ir nebeegzistuoja apskritai – Latvijoje istorinių automobilių lenktynės transformavosi į „Dzintara Aplis“, o saujelė „Volga“ modelių sudaro tik vieną klasę.

„Fast Lap“

2018-aisiais „Fast Lap“ organizatoriai paskelbė apie pasibaigusią dešimties metų istoriją. 2009-aisiais startavusio renginio dalyviai vieną kartą apsilankė ir Palangos trasoje. Šios lenktynės išskirtinės tuo, jog dalyviai dėl pozicijų nesivaržo – jų tikslas yra kuo greičiau įveikti vieną trasos ratą. 2011-aisiais Palangoje vykusiame „Samsung Fast Lap“ greičiausias buvo Paulius Insoda su „Audi Xtra Coupe“, tačiau iki trasos rekordo jam trūko kelių sekundžių.

Paskelbus apie šių trumpų distancijų lenktynių eros pabaigą, ne vienam jų dalyviui iškilo natūralus klausimas – o ką veikti toliau? Nemažai sportininkų, „išaugę“ tokio tipo renginius, siekia aukštesnių tikslų – pavyzdžiui, varžosi ilgų distancijų lenktynėse. Todėl 2019-ųjų jubiliejinių „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvių sąrašas gali pasipildyti ne viena „Fast Lap“ gerbėjams žinoma pavarde.

Lenktynės su atranka

2008-aisiais tuometinės „Omnitel 1000 km lenktynės“ sulaukė daugiausia automobilių per visą istoriją – 76. Tai gerokai daugiau nei vienu metu gali varžytis Palangos trasoje, tad prieš lenktynes buvo surengta papildoma kvalifikacija, kurioje paaiškėjo 50 greičiausiųjų. Jie varžėsi pagrindinėse lenktynėse šeštadienį, o kitiems buvo surengtos papildomos 3 valandų varžybos.

Driftas

2016-aisiais 1000 km lenktynių savaitgalio metu vyko pirmą kartą vyko šoninio slydimo varžybos. Tradicija prigijo – dabar driftas jau tapo neatsiejama „Aurum 1006 km lenktynių“ dalimi. Dobilo tipo sankryžoje dviejuose žieduose išdėliojama sudėtinga trasa patinka žiūrovams ir dalyviams – ji siaura, turi greitų ir lėtų vietų, o kokybiškai atliekami poriniai važiavimai atrodo labai įspūdingai.

Dragas

„Lietuviškojo Le Mano“ organizatoriai yra ir traukos lenktynių Lietuvoje pradininkai. 2001-aisiais suorganizuotas pirmasis „Lietuvos drago čempionatas“, tam netgi buvo uždaryta viena pagrindinių Vilniaus Ukmergės gatvė. Vienas čempionato etapų kiekvienų metų liepos mėnesį vykdavo ir Palangoje.

Palaipsniui traukos lenktynės tapo neatsiejama renginio dalimi, o jose varžosi ne tik profesionalai. Unikaliose „Žvaigždžių lenktynėse“ jėgas išbando TV ekranuose dažnai matomi žmonės, o pastaraisiais metais organizuotose naujo tipo „bracket drag“ varžybose savo automobiliais galėjo dalyvauti visi azartiški vairuotojai.

100 metrų sprintas

Pirmąją oficialią maratoninių Palangos lenktynių dieną, iškart po pristatymo pagrindinėje Vytauto gatvėje, jau daugelį metų vyksta „Dynami:t Super Sprint“ varžybos. Tai 100 metrų dragas: sportininkai po agresyvaus starto, įveikę šimto metrų atkarpą, turi sustoti tikslioje vietoje. Čia svarbus ne tik geras startas, bet ir tikslus sustojimas, tad šiose daugybę žiūrovų sutraukiančiose lenktynėse nugalėtoją prognozuoti iš anksto yra neįmanoma – čia yra nugalėję ir „Audi“, LADA ar „Porsche“ automobiliai.

Mechanikų bėgimas

Dar viena „Aurum 1006 km lenktynių“ tradicija – tūkstančio šešių metrų mechanikų bėgimas. Lenktynėse didžiąją dalį dėmesio susirenka lenktynininkai, tačiau didelę dalį komandų sėkmės lemia būtent mechanikai. Ir jiems didžiausiame Lietuvos automobilių sporto renginyje skirtos atskiros lenktynės – penktadieniais vykstantis 1006 metrų bėgimas. Komandos kiekvienais metais ieško greitų bėgikų-mechanikų, kurie gali laimėti šias lenktynes – tai vienas iš svarbiausių prizų viso savaitgalio metu.

Kartais šiose varžybose dalyvauja ir patys lenktynininkai – tarp jų yra ne vienas triatlono bei kitų sporto šakų entuziastas.

„TCR Baltic Trophy“

Visame pasaulyje ir ypatingai – Europoje – pastaraisiais metais populiarėja TCR automobiliai. Senajame žemyne vyksta keli TCR čempionatai, o vienas jų – Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje. Tai – „TCR Baltic Trophy“ varžybos, kurių vienas etapų vyksta Palangoje, kartu su „Aurum 1006 km lenktynėmis“.

2018-aisiais pirmą kartą surengtose varžybose dalyvavo 7 komandos, kurias sudarė vairuotojai iš visų Baltijos šalių.

108 km moterų iššūkis

2018-aisiais pirmą kartą vyko renginys, skirtas tik moterims – „108 km moterų iššūkis powered by Kristiana“. Kelios dešimtys moterų ekipažų nuvažiavo 108 kilometrus Žemaitijos apylinkėse ir įveikė orientacines bei kitas užduotis. Varžybose dalyvavo ir Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnių ekipažas, o daugelis dalyvių stebino ne tik originaliais pavadinimais, bet ir unikalia apranga.