Naujienos

2019-07-20

Jubiliejinėse ilgų nuotolių lenktynėse ryškiausiai švietė „Circle K milesPlus Racing Team“ žvaigždė

Šeštadienio vakarą Palangoje, nuo jubiliejinių, 20-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“ pradžios prabėgus 8 val. 37 min. 26,121 sek., finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją, pirmas kirto „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos lenktynininkas Julius Adomavičius, vairavęs „Porsche GT3 Cup“ automobilį.

Iškart po pergalingo finišo jis atsidūrė ekipos draugų ir gerbėjų glėbyje. Su pergale lenktynininką pasveikino renginio organizatorius, 20 metų be pertraukos šį lenktynių festivalį rengiančios VšĮ „Promo Events“ vadovas Darius Jonušis, komandos draugai estas Ralf Aron, Jonas ir Ignas Gelžiniai, lenktynių veteranai ir varžovai.

Lenktynių rekordininkui J. Gelžiniui tai buvo jau aštuntoji pergalė Palangoje, o jo broliui Ignui – ketvirtoji.

Dar sukdamas garbės ratą J. Adomavičius sužinojo, jog komanda pasiekė šių lenktynių trukmės rekordą. Ankstesnės trumpiausios lenktynės, vykusios prieš metus, truko 8 val. 41 min. 59,272 sek.

„Kai vairavau, nežiūrėjau ką daro varžovai – koncentravausi į savo važiavimą ir stengiausi pasirodyti kuo geriau. Laimėti tokias varžybas – netikėta. Nežinau, kas gali būti geriau“, – vos išlipęs iš automobilio, džiaugdamasis pergale kukliai kalbėjo J. Adomavičius.

Tai kartu ir dar viena „Porsche“ vairavusių komandų pergalė. Iš dvidešimties jau įvykusių maratoninių lenktynių net trylika laimėjo būtent pilotavę šios markės automobilius.

Komanda nugalėtoja pergalę šventė ir GT3/GT4 klasėje. Šeštadienį ji, startavusi iš antrosios pozicijos, po valandos išsiveržė į pirmąją ir jos jau neužleido niekam iki pat finišo.

Kalbėdamas apie pergalės faktorius, lenktynių nugalėtojas J. Gelžinis pabrėžė stabilumą.

„Praktiškai nedarėme klaidų, tad mūsų atotrūkis pamažu didėjo. Visi keturi vairuotojai buvome greiti, o kai varžovai pametė spoilerį, tolome dar labiau. Kodėl paskutinis važiavo Julius? Kai aš buvau komandose jauniausias, paskutinę važiavimo pamainą gaudavau aš. Todėl šįsyk nutarėme, kad paskutinė pamaina turi atitekti jauniausiam ekipos vairuotojui – Juliui“, – pasakojo J. Gelžinis.

Didžiojoje scenoje vykusioje nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje jubiliejinių lenktynių laimėtojams įteiktas lenktynių pagrindinis trofėjus – pereinamoji taurė, ant kurios išgraviruotas ekipos pavadinimas ir kurią jie savo sportinių laimėjimų kolekcijoje saugos iki kitų, 21-ųjų maratoninių lenktynių Palangoje 2020-aisiais.

Antrą prizą iš Palangos išsivežė ir Konstantins Calko. Antrąjį jis pelnė už lenktynių metu įveiktą greičiausiąjį ratą, kurį jis nuvažiavo per 1 min. 09,569 sek. vidutiniu 138,786 km/val greičiu.

„Kiekvieną kartą smagu sugrįžti į tokias aukšto lygio varžybas, o ypač - pasiekti tokį rezultatą. Lenktynės buvo puikios, konkurencija – labai aukšto lygio. Šįkart nelaimėjome, tačiau mes patenkinti savo rezultatu ir padarėme geriausia, ką galime“, – teigė latvis K. Calko.

Prizininkus sveikino ir vienodas padangas pateikusios „Hankook Motorsport Europe“ automobilių sporto Europoje direktorius Manfredas Sandbichleris.

Sausas savaitgalis

Net senbuviai sunkiai mena, kad per visą lenktynių savaitgalį kurorte neiškristų nė lašelis lietaus.

Būtent šiemet taip nutiko, o sausa trasa, kai sportininkams nereikėjo galvoti apie padangų keitimą, nemaža dalimi lėmė tokią lenktynių spartą.

Palankiu lenktynėms oru džiaugėsi ir antrieji prizininkai, kvalifikacinių varžybų nugalėtojai - „ARC Bratislava“ ekipos sportininkai slovakai Miro Kanopka, Mateo Kanopka ir latvis K. Calko, vairavę „Lamborgini Huracan ST“ ir atsilikę 5 ratais.

Pradžioje diktavę tempą vėliau jie jo neišlaikė, tačiau visi džiaugėsi antrąja vieta ant nugalėtojų pakylos, o „GT Open“ klasėje jie kopė ant aukščiausiojo laiptelio.

Ko gero didžiausių liaupsių nusipelno ir tretieji prizininkai – „Gera dovana – Lambooo.lt“ ekipos sportininkai Egidijus Gutaravičius ir Martynas Griška, vairavę „Lamborgini Huracan ST LP620-2“, o „GT Open“ klasėje likę antri. Jie nuo nugalėtojų atsiliko 8 ratais. Dviems sportininkams toks maratonas – nemenkas žygdarbis, reikalaujantis itin gero fizinio pasiruošimo.

Šalia absoliučios įskaitos nugalėtojų pakylos liko ketvirtąją prizinę vietą iškovoję kaimynai iš Latvijos - „Flash Racing Latvia“, atvežusi į lenktynes dar vieną monstrą - „Lamborgini Huracan ST LP620-2“ automobilį - Arturs Batraks, Thomas Padovani, Raivo Tamm ir Vilnis Batraks.

Ilgai taikęsi į prizininkų trejetą latviai nuo nugalėtojų atsiliko 11 ratų.

Penktąją vietą ir pirmą TCR klasėje laimėjo „Noker Racing Team“ sportininkai Kęstutis Stasionis, Marius Slaboševičius ir Rokas Baciuška, pasirinkę lenktynėms „Volkswagen Golf TCR“ ir įveikę 356 ratus.

Jie pranoko „Technini projekto – VIADA“ lenktynininkus Giedrių Notkų, Joną Sluckų, Mindaugą ir Vygandą Urbanus, pilotavusius BMW M3.

Nors šeštieji prizininkai nuo nugalėtojų atsiliko net 25 ratais, tačiau šventė pergalę TC3 klasėje.

Klasių nugalėtojai – irgi čempionai

Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius.

Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas.

Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus. Be jau minėtų klasių nugalėtojų pergale TC2 klasėje džiaugėsi „Mažeikių ASK/Uno Transport“ ekipos sportininkai Vitalijus ir Vytenis Plastininai, Vytenis Gulbinas ir Ernesta Globytė, ją iškovoję su „Peugeot 308“.

SP2 klasės nugalėtojais tapo „Autopublic.org – Lambooo.lt“ komanda - Karolis Jovaiša, Paulius Paškevičius ir Martynas Čiuželis, vairavę „Lotus Exige“.

Dyzelinių automobilių klasėje su „Volkswagen Golf“ nugalėjo „Citus“ komanda – Klaudijus Bučinskas, Remigijus Devainis ir Kristijonas Pelanis.

Nesėkmės užgrūdina

Ne visiems jubiliejinės lenktynės baigėsi sėkmingai – kai kurios komandos šį maratoną prisimins kaip gerą pamoką ir naudingą patirtį. O „Dynami:t Energy“ atstovai juokaudami netgi žadėjo į bažnyčią nueiti.

Šios komandos „Chevrolet Corvette“ pradėjo rūkti vos užvedus variklį ir startavo iš techninio aptarnavimo zonos. Vėliau, net neįpusėjus lenktynių, subyrėjo kito šios komandos automobilio BMW 3 (E46) variklis, o „Corvette“ dar ne kartą dėl įvairiausių problemų grįžo mechanikų apžiūrai.

Įveikus ketvirtį lenktynių skaudų incidentą patyrė tuomet pirmavusi belgų komanda „Speedlover“ – siauroje vietoje prie įvažiavimo į techninio aptarnavimo zoną jų „Porsche 911 GT3 Cup“ susidūrė su varžovų automobiliu. Rezultatas – pažeistas „Porsche“ radiatorius, kurį tvarkyti jau nebeapsimokėjo ir komanda priėmė sprendimą baigti lenktynes.

Nesėkme lenktynės baigėsi ir „Rotoma Racing“ – greičiausiųjų dešimtuke stabiliai važiavusi komanda, įveikusi trečdalį lenktynių, turėjo sudėti ginklus dėl sugedusios BMW M3 pavarų dėžės.

„Nesėkmės mus grūdina, o sėkmė – lepina. Automobilių sporte aš jau daug metų ir suprantu, kad tokios nesėkmės – natūralus procesas, tokių kaip mes nelaimėlių yra daug. Dėl to nė kiek nesinervinu – reikia ruoštis kitoms varžyboms“, – ramiai žinią apie gedimą priėmė komandos lenktynininkas Dainius Matijošaitis.

Savo nuotaiką su svyruojančiu bitkoino kursu juokaudamas palygino „Inter Rao Lietuva by Nebankrutuok.lt“ komandos lenktynininkas Deividas Jocius.

Jų „Hyundai i30N TCR“ pirmoje lenktynių pusėje patyrė avariją, dėl kurios keliasdešimt ratų praleido techninio aptarnavimo zonoje, po remonto išvažiavo į trasą, tačiau įveikus dar keliasdešimt ratų komanda priėmė sprendimą varžybas baigti. Gedimai pernelyg rimti ir sunkiai šalinami.

Peržengus lenktynių pusiaukelę, sudėti ginklus buvo priversti ir dar vieni favoritų – „Palanga SPA/Balpol–JR Motorsport“ komandos lenktynininkai, nes neatlaikė jų „BMW M4 Silhouette“ variklis.

Vytauto PILKAUSKO ir Arno STRUMILOS nuotraukos