Naujienos

2019-07-18

Sunku pratybose – lengva mūšyje

Kiek banaliai beskambėtų šis iki kaulų smegenų visiems žinomas posakis, tačiau lenktynininkai jo nesiruošia nei paneigti, nei juolab ginčyti.

Todėl vos pasibaigus Palangoje Vytauto gatvėje vykusiam jubiliejinių, 20-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymui ir jį vainikavusioms „Dynami:t Super sprint“ varžyboms, visos komandos sugrįžo į lenktynių miestelį, kur prasidėjo tiesioginis pasirengimas šeštadienio kovoms - pirmosios maratoninių lenktynių treniruotės.

Iš Vytauto gatvės - į bandymų poligoną

Šiandien visoms komandoms, suskirstytoms į dvi grupes, lenktynių organizatoriai surengė po dvi treniruočių sesijas.

Jos vyko sausoje trasoje tokiu oru, kokio labiausia trokšta lenktynininkai. Tačiau pirmieji niekas neskubėjo atskleisti visų kortų ir nespaudė akceleratoriaus pedalo iki dugno. Tarsi žvalgydamiesi, kuo atsakys varžovas.

Iš pirmosios grupės sportininkų per pirmajai treniruotei skirtą 40 min. laiko limitą daugiausia ratų – 21, kurio vieno ilgis 2,682 km, įveikė „Techninis projektas – Viada“ komanda, po 20 ratų apsuko „Telšių statybos“ ir Kauno technikos kolegijos komandos.

Veltui laiko negaišo ir „Dynami:t Energy by CBet“, Mažeikių ASK, „Baltyre Lt Racing Team“ ekipos, įveikusios po 19 ratų.

Tačiau varžovai žvalgėsi ne į daugiausia ratų sukorusius, o į greičiausius. Čia pirmavo „Telšių statyba“, kurios sportininkai pilotuoja BMW M3. Jie greičiausiąjį ratą, paskutinįjį, apsuko per 1 min. 21,081 sek.

Nuo lyderių labai nedaug atsiliko ir „Dynami:t Energy by CBet“ bei Mažeikių ASK, kurių atstovai vairavo BMW E46 ir „Peugeot 308“.

Šių komandų geriausi pasiekimai atitinkamai 1 min 21,168 ir 1 min. 21,449 sek.

Rezultatai kaip ant delno

Antrojoje grupėje važiavo „didžiosios bombos“, o jas pilotavo pagrindiniai pretendentai pirmi kirsti lenktynių finišą.

Geriausią laiką užfiksavo „Circle K MilesPlus Racing Team“ komandos lenktynininkas Jonas Gelžinis su „Porsche 911 GT3 Cup“, vieną Palangos trasos ratą įveikęs per 1 min. 11,831 sek.

„Geriausią rato įveikimo laiką parodyti galima, kai kiti slapstosi ir nerodo savo maksimalaus pajėgumo. Tačiau greitis viename rate dar ne viskas – žiūrėsime, kaip bus lenktynėse, nes šių metų techninio reglamento pokyčiai turės įtaką mūsų galimybėms“, – išlipęs iš sportinio automobilio pasakojo septynis kartus maratoninių Palangos lenktynių nugalėtoju tapęs J. Gelžinis.

Ketvirtadienio treniruotėse savo jėgas išbandė ir Deividas Jocius – vairuodamas „Hyundai i30N TCR“ jis vieną trasos ratą apsuko per 1 min. 16,611 sek.

„Pasikeitė mūsų komandos sudėtis, visi esame greiti ir manau, kad galėsime konkuruoti su visais kitais. Visi esame panašaus pajėgumo ir lenktynėse galėsime išlaikyti aukštą tempą. Perėjimas iš WRC automobilio prie TCR buvo sklandus, adaptacija neužtruko – daug kilometrų esu nuvažiavęs šiuo TCR automobiliu“, – sakė D. Jocius, vos prieš savaitę testavęs WRC ralio automobilį su „M-Sport“ komanda.

Trasoje bus visos komandos

Rytoj bene didžiausią susidomėjimą kelia 11 val. prasidėsianti treniruotė, kurioje savo bolidus į trasą išvairuos visos komandos.

Treniruočių ciklą užbaigs kvalifikacinės varžybos, kuriose sportininkai varžysis irgi dviejose grupėse.

O greičiausiųjų dešimtukas savo vietas prie šeštadienį vyksiančių „Aurum 1006 km lenktynių“ starto linijos išsiaiškins penktadienį 17 val. prasidėsiančioje Super pole kvalifikacijoje.

Vytauto PILKAUSKO ir Arno STRUMILOS nuotraukos